هيثم هلال القصيرى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

هيثم هلال القصيرى

يهدف الى الخدمه العامه ومحاربه الفساد وعنوان الحمله حقك متسبوش

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ردود على مركز شباب كوم النور

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin

المساهمات : 105

ردود على مركز شباب كوم النور Empty
مُساهمةموضوع: ردود على مركز شباب كوم النور   ردود على مركز شباب كوم النور Emptyالخميس مارس 06, 2014 6:54 pm

yالساده اعضاء مجلس خدمة كوم النور
تحية طيبة وبعد ......
لايوجد شخص فى كوم النور غافل عن ما تم انجازه من اعمال واعمال تنجز حاليا وعلى رأسها........
1- مستشفى كوم النور التى كانت فى تعداد الموتى وبفضل الله عز وجل وبفضلكم عادت لها الحياه مره اخرى.
2-مقلب قمامة كوم النور الحلم الذى اصبح حقيقة .
3-طريق كوم النور ميت غمر البديل (طرق المصرف )
واهم ما كان يميز حضراتكم العمل فى صمت دون العمل على لفت انظار الناس او تلميع اشياء زائفة الغرض منها المصلحة الشخصية ليس اكثر لذلك احترمناكم وسنظل نحترم امثالكم من رجال كوم النور الشرفاء الذين يقدمون الخدمة لبدنا الحبيبة كوم النور دون مقابل .
كى لااطيل عليكم فاانتم فى غنى عن هذا الكلام كله وما يزيد عليه والموضوع بى بساطة انا احد شباب كوم النور البسيط والاقل من البسيط ان اردتم
اناشدكم اناشدكم اناشدكم اناشدكم
لتلقون نظرة وتبحثون امر (مركز شباب كوم النور ) احد الاماكن التى تحتضر من نقص الخدمة وخلافة ولا يخفى عليكم الاتى .
1-الحالة المتدنية التى عليها مركز شباب كوم النور فنحن والحمد لله نمتلك عدد اثنان مبنى لمركز الشباب مبنى يعانى من نقص الخدمة ومليىء بى شباب السوء من شرب مخدرات وخلافه وملعب بلاط متهالك ونقص اضاءه وخلافه
2-المبنى الثانى لاحول له ولا قوه شبه مقفل
3-الملعب المنجل بلنجيل الصناعى فحتى الان لا نعلم كم كانت تكلفة هذا الملعب والملعب مليىء بلمطبات وغير مطابق لى المواصفات بلمرة وغيره وغيره من كوارث ولا نعلم هل هذا تقصير مجلس او تقصير وزارة كى لا نحتسب مهاجمين لى احد او محسوب على احد كل ما اطلبه من المجلس الموقر وعلى رأسه .
رئيس المجلس \
الاستاذ المحترم \محمد البدرى ندا
امين المجلس \
المهندس اسامة محمد سمرى
وباقى اعضاء المجلس لمناقشة الحاله المتدنية التى عليها المجلس من نقص خدمة وعدم وجود انشطه من المسؤل عن تدمير (المتنفس )الوحيد لشباب بلدنا الحبيبة كوم النور لذلك اتمنى من سيادتكم الرد فيما يخص المنفعه العامه لى بلدنا وما تصوركم ورؤيتكم للعمل على تطوير مركز الشباب والارتقاء بمستواه ورؤيتكم لكيفية ادارة ملعب مركز الشباب المنجل الجديد حيث انه من المفترض انه سيتم تأجيره نظير اللعب عليه فأرجو منكم ان تضعو هذا الموضوع محل اهتمام لدى حضراتكم
مع اطيب التمنيات لكم بدوام التوفيق والنجاح .
أعجبني · · مشاركة · ‏1 مارس‏، الساعة ‏01:57 صباحاً‏

‏‎Engr Osama Semary‎‏ و‏أبوليلى إيهاب عنيبه‏ و‏‎Helal Elhefnawy‎‏ و‏‏17‏ آخرين‏ معجبون هذا.
Abo EL Hefnawy يا ريت حد يشوف امر المركز ده والدخل بتاعه هيروح فين
‏1 مارس‏، الساعة ‏02:17 مساءً‏ · أعجبني · 5
Abdo El Badry نتمنى ذللك استاذ محمد فشباب كوم النور مستاء جدا مع خالص تحياتى
‏2 مارس‏، الساعة ‏12:40 صباحاً‏ · أعجبني · 5
Ahmed Ali غير مطابق ااموصفات ياراجل حرام عليك هو احنا كنا نحلم بملعب زي دوت ولة انتو اتعودتو على الطين والخراب الناس جريت وتعبت علشان تخلي البلد فيها حجة جميلة بدال منقولهم شكرا نشتم نتهم فيهم ونشتكيهم ونسئ للناس الشرفاء نفسي توجهو الحقيقة انتوا الي زيكم مش عايز حاجة حلوة تكنتمل شوفو اي مركز شباب حولين بلدنا انا بفتخر ببلدي وديت شهادة حق بنشهدها ادام ربنا %% بلاش نمشي ورا الناس الي بتسئ للبلد ياجماعة وتعلو نحط ايدنا في ايد بعضنا ونكمل مشوار النجاح الي مركز الشباب والمستشفى والمشاريع الي في البلد
‏3 مارس‏، الساعة ‏03:52 صباحاً‏ · أعجبني · 2
Abdo El Badry اخ احمد انا منشورى واضح وصريح انا لا اتهم احد ولكنى ضد اى تقصير من شأنه احداث اى ضرر بأي شخص من ابناء كوم النور اما بلنسبة لى موضوع الملعب الملعب فعلا ينقصه اشياء كثيرة غير مطابقة لى المواصفات كوجود مطبات كثيرة فى الملعب بشهادة كل من لعب عليه وهذة المطبات علميا تحدث اصابات خطيرة كرباط صليبى وتمزق اربطة المفاصل والالتواءات فى الكاحل وخلافه وهذة الاصابات من شأنها القضاء على اجيال كثيرة فى بلد كبيرة مثل كوم النور وهذا ليس كلامى ده كلام كثير من الشباب اللى لعب على الملعب وانا بدعوك يا اخ احمد زى منتا فلت نحط ايدينا فى ايد بعض وندعو الشباب اللى يهمه امر المركز جميعا للذهاب لى الملعب ومشاهدة مافيه من مخالفات كنت اتمنى منك ايضا انك تناقشنى فى نقص الانشطة اللى شبه معدومة ولا انت بتاخد اللى على مزاجك تتكلم فيه وخلاص
‏3 مارس‏، الساعة ‏08:37 مساءً‏ · أعجبني · 1
Ahmed Ali طيب ما تروحو للناس المسئولة وتعرضو مشاكل الشباب الي بتشتكو منها يا استاذ عبدالحميد بدال ما تسئو ليهم وتتهموهم بالسرقة والفساد
‏4 مارس‏، الساعة ‏01:50 صباحاً‏ · أعجبني · 1
Ahmed Ali فعلا في انشطة للبنات وفي بنات كتيرة جدا في مركز الشباب بتمارس انشطة مختلفة اعتقد كرتية ووغيره وممكن المسئولين في المركز يساعدو فيب حاجة زي كدة وفي ناس من المعترضين على المركز الان منعو ان البنات تدخل مركز الشباب من قبل
‏4 مارس‏، الساعة ‏02:10 صباحاً‏ · أعجبني
Ahmed Ali اظاهرلا كان عندهم عقدة من النساء ههههههههههه علشان كدة منعوهم
‏4 مارس‏، الساعة ‏02:12 صباحاً‏ · أعجبني
Ahmed Ali خربان برضو ياجماعة نفسنا الناس قبل ما تحكم تبص في البلاد الي جمب مننا لو لقيتو ملعب زي كوم النور ابقو اتكلمو وانا على فكرة مش عارف حد شخصيا من المسئولين بس الحق الواحد شايف فلازم يشهد بالحق والراجل المحترم رئيس المركز الي بيشتكوه وبيتهموه بالتقصير وهو بشوفه كل يوم رايح وهو راجل كبير احنا في نعمة والناس ديت مش حسة والله
‏4 مارس‏، الساعة ‏03:03 صباحاً‏ · أعجبني
Abdo El Badry انت عمال تقول نبص لى البلاد اللى جنبنا لا روح انت شوف البلاد اللى جنبنا وساعتها هترعرف حجمك كويس ايه بين البلاد
أمس في الساعة ‏12:29 صباحاً‏ · أعجبني · 3
Marawan Hady الأستاذ الفاضل احمد علي من الواضح انك اما لم تدخل المركز من الأساس او انك احد المتورطين(أو اعضاء المجلس ) داخل المركز وسواء كدة او كدة بلاش تقول كلام مش مظبوط لانك مش ممكن تضحك علي الناس فالملعب ملئ بالمخالفات بداية من عدم مطابقته للمواصفات الفنية وكثرة وجود المطبات بأرضية الملعب أو المخالفات المالية بدليل ايجار الملعب لمدة شهر بدون ايصالات وهي الفترة من 15/12 حتي 22/ 1 وطبعا لم يقوم المحترم مدير المركز الا بتوريد 11 ايصال بمبلغ 330 جنيه وتم اثبات ذلك ثانيا هناك مركز ثاني كله مخالفات فالكافيتيريا مأوي للمخدرات ولو حضرتك زرت المركز هتتأكد من كدة وطبعا المجلس ومدير المركز أعطي لصاحب الكافيتريا غرفة الحديد القديمة لتكون مخزن وطبعا ايجارها في جيبه هو والأخ صلاح شفيق وبرده تم اثبات ذلك وطبعا في غرفة بلاي استيشن اكتشفت والمدير كان قافل علي الأجهزة وكانت مجهزة للايجار للأخ حسين الديب وطبعا بعد ما تم اثباتها المدير جري رجعلهم الأجهزة والملعب لايوجد به اي اضاءة ولا يوجد بالمكان اي انشطة حتي الفرق الموجودة يتم محاربتها من بعض الجهلة بالمجلس وطبعا السيد المحترم رئيس المجلس هربان من عدة قضايا ضده وبالفعل هو متورط فيها زي قضية التعدي علي الأستاذ عمر هلال المحامي وجاري ان شاء الله معرفة ارقام القضايا وطبعا السيد رئيس المجلس لايخفي علي احد انه مايعرفشي يدخل المركز وطبعا المركز مقفول 24 ساعة مفيش فيه الا الكافيتريا وفيه جنينة للمركز كمان شبه خرابة لدرجة ان كان طالع منها ملابس داخلية لذا اتمني من مجلس خدمة كوم النور المحترم والسادة المهتمين بأمر المركز وشباب كوم النور المحترم بعمل زيارات للمركز والتأكد مما أقول ووالله انا مستعد لتقديم اعتذار لكل من كتبت اسمه اذا لم يكن كل ما اقوله صحيج واتمني من جميع ابناء كوم النور التكاتف لاحياء هذا الصرح الذي يعتبر هو المتنفس لشباب القرية واتمني فعلا ان ننظر لمراكز الشباب المجاورة فقرية مثل دماص تمتلك 2 ملعب كبير احدهما نجيل والاخر سباعي وبشالوش 2 ملعب خماسي وسباعي احدهما منجل وجميعهم مطابق للمواصفات وطبعا اتمني ان الناس تروح وتتفرج
أمس في الساعة ‏01:37 مساءً‏ · أعجبني · 3
Abo EL Hefnawy اه كنا بنروح نلعب من غير وصلات وبنلعب الصبح عشان مفيش نور بالليل وعرضه مدهونه والتانيه لا والارضيه زباله طالعه ونازله والعيال الصغيره بينطوا من على البوابه ومحدش بيكلمهم وحاجه مقرفه قوى
أمس في الساعة ‏01:41 مساءً‏ · أعجبني · 3
Ahmed Hady ياحاج احمد ياعلي الدنيا كلها لعبت من غير وصولات ودفعت وانت بتدافع عن شوية حرامية دا حتي محمد ابو الدهب عضو المجلس شهد انه دفع من غير وصل والملعب عامل اصابات للدنيا كلها ومجلس ادارة مش موجود اثاثا دا عامل زي مركز الشباب بتاع عادل امام احنا كشباب لازم نقف ضد الفساد ده لأن دي مصلحة البلد ونعرف المخالفات دي مصيرها ايه وللعلم كلنا بنشوف مدير المركز هو ومنتصر بيجرو دلوقتي علشان يسوو ورقهم وبيعملو دلوقتي وصولات والله حرام وكل الناس اللي متأكدة ومش بتتحرك هتتسأل قدام ربنا
أمس في الساعة ‏01:47 مساءً‏ · أعجبني · 3
هند الدالي فعلا ياجماعة الوضع داخل مركز الشباب وحش جدا وممنوع دخول البنات لانهم بيتعرضو لمعاكسات ومضايقات وهما داخلين حتي يوم الجمعة بيكون للرؤية الكافيتريا بتكون مليانة شباب بيشرب بانجو ويعاكسو البنات اللي داخلة وخارجة فالمركز دلوقتي بقي مكان للصيع وبتوع المخدرات مش لممارسة الرياضة وللأسف مفيش انشطة وحال المركز بقي وحش جدا
أمس في الساعة ‏03:15 مساءً‏ · أعجبني · 2
Abdo El Badry الحمد لله انا سعيد بشباب بلدنا لانهم شباب واعى وفاهم الله يفتح عليكم
أمس في الساعة ‏03:43 مساءً‏ · أعجبني · 1
Abdo El Badry لا تعليق على كلامك بارك الله فيكى
منذ ‏20‏ ساعة · أعجبني
Ahmed Ali انا حاسس ان الناس كلها بتجنة على الناس بتاع المركز وبتشيلهم ذنب زيادة عن اللزوم الناس تعمل اية ولا اية حتى لو مقصرين يعني نقوم نشتكيهم بدل ما نوجههم للصح كل بني ادمبيغلط وبيكون في تقصيرات بس المشكلة اننا منحاولش نصلح ونشتكي ناس شرفاء ونسئ لسمعتهم كلنا ولاد بلد وحدة وياريت نشوف الايجابيات والملعب التحفة الي الناس بتقلل من قدره والمبنى القديم اصبح روعة بعد التجديدات الي شفناها وهناك العاب كثيرة ومدربين على خلق مركز الشباب بيساندرهم وبيدعمهم من اجل الانشة الرياضية مثل الكبين عماد سليمان في الكونغ فو والكابتن محمد البدري في الكاراتية وايضا في فرق كرة القدم وكل الالعب بس بقى انتوا اعتقد انكم مش بتشوفو الا حاجات على مزاكم ربنا يهديكم وديت وجة نظر خاصة وحاجات انا بشوفها وبشهد شهادة حق
منذ 4 ساعات · أعجبني
Ahmed Ali بالنسبة للاستاذ عبدو انا شيفه متشدد جدا لاني سمعت انهم كانو رافضين يخلوه يزيع في الدورات لان الناس شافت ان في مزيع افضل ودي وجهات نظر وهو اخدها بحساسية مش عارف ليه ودي والله انا سمعتها من ناس صحابي ياريت ننقاش المواضيع بشفافية ومنزعلش من بعض
منذ 4 ساعات · أعجبني
Ahmed Ali والاستاذ مروان ياريت يعرفنا نفسه ويقول شاف السلبيات دي كلها ازاي وفين ولا سمع برضو اشكركم
منذ 4 ساعات · أعجبني
Ahmed Ali والاستاذةنانا تقدر تروح بنفسها تتاكد بدل ما تسمع من زميلتها الدكتورة
منذ 4 ساعات · أعجبني
Abdo El Badry ده مين اللى كان رافض ده يا احمد انت بتحضر دورات البلد اصلا ولا بتقول اى كلام مترد يا احمد على الناس الناس ذكرت مخالفات تودى المحكمة رد عليهم انت بتميع الموضوع فى اشخاص ليه وعلى فكرة انا كده عرفتك اطلع من حركاتك دى
منذ 2 ساعات · أعجبني
https://haytham7337.forumegypt.net

ردود على مركز شباب كوم النور
صفحة 1 من اصل 1